בדרך לדרכון הפורטוגלי: איך להוציא תעודת לידה לילידי מרוקו בקלות ובמהירות

הוצאת הדרכון הפורטוגלי הפך להיות להיט אצל הישראלים בשנים האחרונות והסיבה היא שלל האפשרויות שנפתחות בפניהם. אז איך תעשו זאת באופן הנכון והמהיר ביותר?

אם שם המשפחה שלכם הוא ביטון, מלכה או כל שם משפחה מרוקאי אחר, מזל טוב. אתם כנראה צאצאים למגורשי ספרד ,פורטוגל והחבל האיברי ואתם זכאים לדרכון פורטוגלי. מדובר בדרכון אירופאי שיעניק לכם אפשרות כמעט בלתי מוגבלת לטייל, ללמוד או לעשות עסקים במדינות רבות. לא משנה אם נולדתם בקזבלנקה, מרקש או טנג'יר. עצם העובדה כי אכן נולדתם במרוקו מעניקה לכם את האפשרות לקבל דרכון פורטוגלי ולהגשים חלום. הדבר היחידי שעלול לעמוד ביניכם לבין הדרכון הפורטוגלי הנכסף הוא קבלת תעודת הלידה שלכם ממרוקו שמוכיחה שנולדתם במרוקו ואכן הזהות שלכם היא, איך אומרים, שלכם.

מבחינת הרשויות במרוקו, כיום אפשר להשיג את תעודת הלידה המרוקאית מבלי שתצטרכו להגיע פיזית למדינה, אלא תוכלו להזמין בשלט רחוק את התעודה ולhהנות מנוחות רבה בתהליך.

אז איך משיגים את תעודת הלידה ממרוקו?

את המסמך אפשר להוציא דרך האתר הממשלתי על ידי הגשת בקשה דרך הלינק: https://www.watiqa.ma/

לאחר שתמלאו את הפרטים האישיים שלכם ואת הכתובת למשלוח התעודה, תישלח התעודה אליכם תוך מספר שבועות. על אף הנוחות הרבה שבהזמנת התעודה בדרך מקוונת, חשוב לדעת:

· האתר זמין בשפה הערבית או בשפה הצרפתית בלבד, ולכן, כדי להוציא את תעודת הלידה אתם צריכים לדעת את השפה הערבית או הצרפתית. אם אינכם יודעים את השפה תצטרכו מלווה שיעזור לכם בתהליך.

· הרשויות במרוקו לא שולחות את התעודה לכתובות בישראל ולכן האפשרות המצוינת לעיל תהא פחות רלוונטית עבור מבקשי תעודות הלידה המתגוררים בישראל. לכן, עבור מבקשי תעודת לידה מרוקאית שמתגוררים בישראל אנו מציעים את שירותינו באיתור תעודת הלידה המרוקאית והחתמתה באישור אפוסטיל כדי שהרשויות בפורטוגל יכירו בתוקפה.

אז מה צריך כדי שנוכל לאתר תעודת הלידה המרוקאית עבורכם ?

תחילה נזדקק למסמכים בסיסיים אשר מצויים בידיכם ומעידים על הקשר שלכם למרוקו זה יכול להיות ה- "Livret de famille" (ספר המשפחה) או דרכון ישן ממרוקו או כל מסמך מקורי אחר ממרוקו אשר עשוי לסייע באימות השם, אזור הלידה ושנת הלידה של המבקש.

אצלנו התהליך כולו לוקח בין שבועיים לחודשיים תלוי במורכבות הבקשה. על מנת שהתהליך יתבצע באופן המהיר ביותר והיעיל ביותר, אנו נשמח להכווין ולבצע את התהליך עבורכם. כל שאתם צריכים הוא ליצור עימנו קשר.

האם צריך גם תעודת יושר ממרוקו ?

ובכן עבור מי שנולד במרוקו הרשויות בפורטוגל ידרשו להמציא תעודת יושר ממרוקו ולהוכיח כי לא ביצעתם פשע כשגרתם במדינה. עם זאת, החדשות הטובות הן שבמידה ועליתם לארץ כשהייתם קטינים אז לא תזדקקו לתעודת יושר כלל – אנחנו ממליצים לשאול ולהתייעץ איתנו לפני כן.

מה מעניק הדרכון הפורטוגלי לילידי מרוקו ?

המודעות כלפי היתרונות של אזרחות פורטוגלית הנחשבת כאזרחות אירופאית לכל דבר, גברה עם השנים והתעצמה בתקופת הקורונה. הדרכון הפורטוגלי מאפשר ניידות קלה בין מדינות האיחוד האירופאי, מאפשר ללמוד במוסדות לימוד באירופה ללא תשלום של שכר לימוד ומעניק כניסה לארצות הברית, אוסטרליה ומדינות רבות נוספות ללא צורך בוויזה. בנוסף, תוכלו להגר לאירופה לתקופה זמנית או קבועה מבלי לוותר על האזרחות הישראלית שלכם, להשקיע בנדל"ן ובעסקים ולפתח את מקורות המחייה שלכם גם בתקופות בהם חוסר הוודאות גובר.

למעשה, הדרכון הפורטוגלי מעניק לכם תעודת ביטוח באמצעותה גם כאשר המצב הופך רעוע במדינה בה אתם נמצאים, יש לכם את החופש לנוע יותר בקלות ולהצליח להתפרנס ולפתח את עצמכם ואף לקבל את ההטבות והסבסוד שניתנות לאזרחים האירופאים.

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר