בדרך לדרכון הפורטוגלי: תעודת לידה ליוצאי אלג'יריה

מדינת אויב נוספת שעדיין אין לנו איתה יחסים דיפלומטים היא אלג'יר. אך משנת 2015 חל מפנה משמעותי ביחס למגורשי ספרד ואלפי יהודים אלג'יראים זכאים כיום לדרכון פורטוגלי רק מתוקף העובדה כי הם יהודים אשר נולדו באלג'יר. הסיבה לכך היא שפורטוגל החליטה לתקן את העוול ההיסטורי שנעשה ליהודים יוצאי אלג'יר, מרוקו, תוניס ולמעשה, רוב מדינות צפון אפריקה וחבל הבלקן ולהכיר בהם כמגורשי פורטוגל וספרד.

על-פי הרשומות ההיסטוריות כל מי שנולד באלג'יר זכאי לדרכון פורטוגלי. המטרה לא חייבת להיות בשביל לרדת מהארץ או לעבור לגור באירופה. המטרה היא בראש ובראשונה להרחיב את האפשרויות שלכם ולהעניק לכם הזדמנויות שבעבר היו חסומות בפניכם ובעיקר להנות מביטחון כלכלי ומכלל ההטבות שיש לאיחוד האירופאי להציע כולל אפשרות בלתי מוגבלת של מגורים, עבודה ולימודים בכל מדינה באיחוד האירופאי, כניסה ללא ויזה לארצות הברית ושדרוג איכות החיים שלכם ושל בני משפחתכם. בזמנים אלו של קורונה , שהעצימה את חוסר הוודאות ושלחה ישראלים רבים לחפש אפשרויות פרנסה נוספות, דרכון אירופאי יכול להוות עבורכם, ילידי אלג'יר ועבור משפחותיכם תעודת ביטוח משמעותית לתקופות של חוסר ודאות.

מדוע כל כך חשוב להוציא תעודת לידה מאלג'יריה?

הרבה מיוצאי אלג'יריה שגורשו או ברחו באישון לילה מאימת הנוגשים בגירושים ובתקיפות הרבות שהתרחשו נגד יהודים, נותרו ללא מסמכים רבים. חלק קטן שעלה לישראל שימר את מנהגי יהדות ספרד אך רובם היגרו לצרפת בשנת 1962 והפכו לאזרחים צרפתיים והקשר עם יהדות ספרד הלך והתרופף. למרות זאת, רוב יהודי אלג'יריה עדיין מוכרים על ידי הקהילה היהודית בפורטוגל ועל ידי הרשויות במדינה כזכאים לדרכון פורטוגלי רק מתוקף היותם ילידי אלג'יר וכל מה שעליהם לעשות הוא להוכיח את הקשר שלהם לאלג'יריה. על מנת לעשות זאת ילידי אלג'יריה צריכים ראשית כל להוציא תעודת לידה מאלג'יר. אבל איך עושים זאת עם מדינה שאינה מכירה כלל במדינת ישראל ?

מה חשוב לדעת לפני שמבקשים תעודת לידה אלג'יראית באופן מקוון?

כבכל מקום שאין לנו איתו יחסי דיפלומטיה או קשרי מסחר ותיירות מדובר בפעולה שעלולה להיות מורכבת ולא בטוחה ועל כן יש חשיבות עליונה לעשות אותה באופן מדויק, ולכן צריך לעשות זאת עם אנשי קשר עליהם אתם סומכים ולהצטייד בכל המסמכים. ישנה אפשרות להזמין את תעודת הלידה מאלג'יר דרך האינטרנט בכמה שלבים פשוטים אך לפני כן יש כמה דברים שחשוב לשים אליהם לב:

· האתר זמין בשפה הערבית או הצרפתית ועליכם לדעת אחת משפות אלו. בנוסף יש צורך לתרגם את תעודת הלידה לפורטוגזית על ידי נוטריון.

· כמו ילדי תוניס ומרוקו גם יהודי אלג'יר אינם יכולים לקבל את התעודה לכתובת בישראל ולכן עבור מבקשי תעודת לידה אלג'יראית אנו מציעים את שירותינו באיתור תעודת הלידה האלג'יראית והחתמתה באישור אפוסטיל על מנת שהרשויות בפורטוגל יכירו במהימנותה.

· עבור מי שנולד באלג'יר הרשויות בפורטוגל ידרשו להמציא תעודת יושר מאלג'יר ולהוכיח כי לא ביצעתם פשע או הועמדתם לדין באלג'יר. אך יש חדשות טובות, במידה ועליתם לארץ בהיותכם קטינים בעיני החוק האלג'יראי אתם פטורים מתעודת יושר, אך אם גרתם בישראל או בצרפת תצטרכו תעודת יושר גם ממדינות אלה- בכל הנוגע לתעודות יושר ממדינות אחרות וגם מישראל אנחנו מזמינים אתכם להיעזר בנו ולהתייעץ.

כך תוציאו תעודת לידה מאלג'יר באינטרנט :

1. לחצו על הלינק הבא :

http://anom.archivesnationales.culture.gouv.fr/caomec2/recherche.php?territoire=ALGERIE

2. מלאו את הפרטים המלאים שלכם :שם ושם המשפחה שניתן לכם בלידה, תאריך הלידה ומקום הלידה המדויקים שלכם באלג'יריה.

3. השלימו את הבקשה בתוספת התשלום האגרה והשילוח המופיעה באתר ווודאו כי יש לכם כתובת שאינה ישראל אליה תישלח התעודה ואיש קשר עליו אתם סומכים שישלח לכם את התעודה.

מה אתם צריכים כדי שנאתר עבורכם את תעודת הלידה האלג'יראית בדרך לדרכון הפורטוגלי?

מכיוון ומדובר בנושא עם חשיבות גדולה שבה חלון הזמן אינו ידוע, אנו נעזור לכם לרכז ולאתר כל מסמך שמעיד על הקשר שלכם עם אלג'יר. זה יכול להיות אזרחות אלג'יראית, תעודת זהות, דרכון אלג'יראי וכל מסמך מקורי מאלג'יר שיסייע באימות הפרטים האישיים שלכם. מכיוון ויש לנו ניסיון רב בעבודה מול הרשויות באלג'יריה ובהנפקת תעודת לידה אלג'יראית למבקשי דרכון פורטוגלי, אנו מגישים את הבקשה בשמכם בכל המסמכים הנדרשים ודואגים לטיפול מהיר הכולל כתובת אמינה למשלוח ובליווי צמוד בכל בעיה שמתעוררת.

על מנת שהתהליך יתבצע באופן בטוח ומהיר ללא בעיות מול הרשויות באלג'יריה נשמח לכוון אתכם ולסייע לכם בתהליך.

מדוע חשוב להוציא דרכון פורטוגלי במהירות האפשרית?

בשנים האחרונות ישראלים רבים מבינים את היתרונות בהחזקה של דרכון כפול. יהודי אלג'יריה זכאים מתוקף היותם ילידי אלג'יריה לדרכון פורטוגלי שנחשבת לאזרחות פורטוגלית ואירופאית. החוק הפורטוגלי מקל על יהודי יוצאי אלג'יריה ומעניק להם דרכון פורטוגלי באופן אוטומטי בכפוף להוכחת הזיקה שלהם ליהדות ספרד.

בכל מקרה של שאלה אנו ממליצים לכם ליצור איתנו קשר ונוכל לכוון ולהדריך אתכם בתהליך.

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר