הכי בבית, פורטוגל

מאז שנת 2015 פורטוגל לא מפסיקה לרדת מהכותרות וזה לא רק בגלל חוק הלאום שמעניק אזרחות ליהודים ספרדים, אלא בגלל שהיא יודעת לקבל בסבר פנים יפות את התיירים היהודים והישראלים אשר עוברים לשם.

"כשאתם בפורטוגל אני מקווה שתרגישו בבית כי זה אכן הבית שלכם" – שגריר פורטוגל בארה"ב מר דומינגוס פזאס ויטאל.

לפני כשבועיים נערך כנס בינלאומי (אונליין) בשיתוף שגרירות פורטוגל בארה"ב והמרכז הבינלאומי למורשת ספרד יחד עם מנהיגי ונציגי הקהילות היהודיות הספרדיות במדינות שונות בעולם.

במסגרת הכנס נאם שגריר פורטוגל בארה"ב והביעה את הערכתו הרבה לקהילות היהודיות של פורטוגל. כך למשל ציין השגריר כי האינקוויזיציה שהביאה עמה את גירוש היהודים פגעה בפורטוגל אנושות ואף הביאה למה שכינה "בריחת מוחות" ופגישה בעתיד הכלכלי הפורטוגלי.

בהמשך, שיבח השגריר את האזרחים היהודיים פורטוגליים והודה להם על ה"עושר והגיוון" התרבותי שהם מעניקים היום לפורטוגל כשם שאבותיהם העניקו בעבר. יתר על כן השגריר הדגיש את החשיבות שבשימור הזיכרון של העוולות ההיסטוריים (לרבות השואה) שהתרחשו כלפי העם היהודי ולמנוע את הישנותם בעתיד.

לסיכום דבריו, פנה השגריר אל אזרחיה היהודים של פורטוגל באשר הם ואמר "כשאתם בפורטוגל אני מקווה שתרגישו בבית כי זה אכן הבית שלכם".

מאז 2015 האוכלוסייה היהודית בפורטוגל שברה שיא חדש וגדלה מ-600 לכ-4000. השלטונות רוצים להעמיק את הקשרים החברתיים ולבחון דרכים לשיתוף פעולה עם קהילות פורטוגזיות יהודיות ולכן, דבריו של השגריר מהווים נקודת אור ותקווה אל העתיד שאכן צופן גדולות כלפי היהודים בפורטוגל וכי אכן ירגישו בבית אחרי כל השנים.

"הקשרים בין יהודים וספרדים לפורטוגל טמונים לא רק בהיסטוריה העשירה שלנו, אלא גם בהבטחה לקראת העתיד" מדבריו של SHIN DC, פרנץ אפרים קציר.

אז מה הפלא שיהודים וישראלים רבים מממשים את זכותם להוציא את הדרכון הפורטוגלי ואת האזרחות הפורטוגלית.

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר