מה עשה הנדל״ן בפורטוגל בשנת 2019?!

איתי מור, נשיא התנועה הציונית "מעבר לקשת פורטוגל"

רמז: שוק הנדל"ן בפורטוגל רותח.

מאז שיא המשבר בשנת 2012 – 2013 שוק הנדלן בפורטוגל נמצא בצמיחה מתמדת. עיקר הצמיחה באה לידי ביטוי בערים הגדולות, ליסבון ופורטו אבל מתחילה להתפשט אט אט אל הערים והעיירות מחוץ לאזורי ריכוז האוכלוסיה. ניתן לראות כי מצמיחה שלילית ב-3 שנים האחרונות שוק הנדל"ן המקומי חווה צמיחה של 10% + בשנה ומשכך שוק הנדל"ן הפורטוגלי הופך לאחד השווקים הרותחים באירופה.

בתמונה: השינויים בצמיחה בשוק הנדלן בין 2010 ל- 2019.

שגשוג בשוק הנדל״ן

הכלכלה של פורטוגל הבריאה לאחרונה בזכות רפורמות שונות שביצעה הממשלה. בשנת 2019 התמ״ג (תוצר מקומי גולמי) עלה בהיקף של 2.1 אחוז לעומת 2017, והיצוא גדול ב-5.3 אחוז. בנוסף לכך, אחוזי האבטלה והעוני יורדים משנה לשנה. בשל הצמיחה הכלכלית של פורטוגל, ענף הנדל״ן בפורטוגל משגשג יותר מאי פעם. בשנים האחרונות מחירי הנדל״ן נמצאים בצמיחה מתמדת, ולפי ארגון ״Eurostat״ האוסף נתוני סטטיסטיקה ממדינות האיחוד האירופי, פורטוגל היא אחת המדינות שבהן נרשמה העלייה הגבוהה ביותר במחירי הנדל״ן. כך לדוגמה, ברבעון השני של 2019 נרשמה צמיחה של 10.01 אחוז בהשוואה לתקופה המקבילה של שנת 2018.

בשל מחסור בהיצע הנכסים ובשל פיתוחים חדשים בעיר ליסבון, בירת פורטוגל, ישנה עלייה במחירי הנדל״ן.

על פי נתוני ״Confidencial Imobiliário״ – ארגון המספק סטטיסטיקות על שוק הנדל״ן בפורטוגל, מחירי הנדל״ן בליסבון עלו בכמעט 15 אחוז בשנת 2019, בעוד שבעיר הנמל פורטו נרשמה עליית מחירים של 20 אחוז. מחיר ממוצע לנכס בעיר ליסבון הינו 577 אלף יורו, ומחיר ממוצע לנכס בעיר פורטו הינו 308 אלף יורו. על אף המחירים הגבוהים, גם התשואות יחסית גבוהות – בליסבון ניתן ליהנות מתשואה של 4.7-5.7 אחוז, ובפורטו תוכלו לקבל תשואה של 7 אחוז על הנכס שלכם.

בתמונה: העיר פורטו.

בשנת 2019 חלה עלייה בכמות התיירים שהגיעו לפורטוגל. מספר התיירים עמד על 21.1 מיליון בשנה החולפת – 6.9 אחוז יותר משנת 2018. 40 אחוז מהתיירים הגיעו לליסבון ולפורטו. תנועת התיירים הגדולה, הופכת את השכרת דירות לטווח קצר למשתלמת במיוחד.

ואיך הבנקים?

מאז ינואר 2019 חל שינוי במדיניות הבנקים הפורטוגליים כך שישנה הגבלה על סוג הנכסים שניתן לקבל בגינם מימון. עם-זאת, הריביות אותן מציעים הבנקים המקומיים למבקשי המשכנתאות הינן נמוכות במיוחד ב-2019, בוודאי בהשוואה לשוק הישראלי, ירדו ל-1.038 אחוז, כך שהבנקים בפורטוגל יכולים לתת לכם הלוואה לצורך רכישת נכס בתנאים נוחים ובריבית נמוכה יחסית.

מה צפוי לנו בשנה הקרובה? בצל הצמיחה המתמשכת, ושינויים בתחום הרגולציה המקומית שוק הנדל״ן בפורטוגל צפוי להמשיך ולפרוח בשנת 2020. היקף ההשקעה בנכסי נדל״ן בפורטוגל ימשיך לגדול יחד עם הביקוש למגורים במדינה. בעיר פורטו היצע הנכסים צפוי לעלות, בשל פרויקטים חדשים שצפויים להיבנות ברחבי בעיר. בנוסף לכך, רכישת נכסים המיועדים למגורי סטודנטים צפויה להניב תשואה גבוהה, בזכות היותה השקעה יציבה לטווח ארוך ומחסור רב במיטות לסטודנטים באזורי הביקוש.

עם-זאת, בצל ההכרזה של ממשלת פורטוגל על שינוי מדיניות ביחס לתוכנית ויזת הזהב אשר תחריג את הנכסים מאזורי הצפיפות שעשויה להיכנס לתוקף בשנת 2021 אנו צפויים לראות זליגה של משקיעים רבים לאזורים שמחוץ לערים הגדולות. האתרים המרכזיים אשר צפויים לתפוס את מקומן של הערים הגדולות הם אזור החופים באלגרבה שבדרום והאי מדיירה.

בתמונה: האי מדיירה.

לא צריך להיבהל, ליסבון ופורטו תישארנה אטרקטיביות גם בשנת 2020 פופולרית בקרב המשקיעים הזרים, אך ככל שעובר הזמן השווקים האלה הופכים להיות מגרש המשחקים של המשקיעים המקצועיים והקרנות ונותר פחות ופחות מקום לאנשים הפרטיים שמעוניינים לרכוש נכס בודד ולהנות מתשואה. ניתן לראות עניין גובר ברכישת נכסי נדל״ן באזורים כפריים יותר, במרחק של עד שעה משדות התעופה הראשיים בפורטוגל. כמו למשל קוסטה דה פראטה הממוקמת צפונית לליסבון, או אזורים מרוחקים יותר כמו אלנטז׳ו. שם תוכלו לרכוש שטחים במחירים נמוכים יותר מבערים הגדולות.

כמו שאתם רואים, השקעה בנכסי נדל״ן בפורטוגל עשויה להניב לכם תשואה גבוהה במיוחד לאור מאפייני השוק הייחודיים. נשמע לכם מעניין ? מוזמנים ליצור עימנו קשר. חברתנו מלווה משקיעים בפורטוגל ואף שותפה במיזמים נדלניים רבים לאורך המדינה.

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר