מחירי הדירות בפורטוגל שממשיכים לעלות למרות הקורונה

גם אם אתם רוצים להיות שכנים של מדונה וגם אם לא, אי אפשר לפספס את פורטוגל שהפכה לאחד מהיעדים הכי אטרקטיביים למשקיעים ונמצאת בין חמשת המדינות היחידות שנרשמו עלייה במחירי הדירות בשנת 2020 בשל הביקוש ההולך וגובר.

איך זה בדיוק קורה ואיך לא תפספסו את הרכבת להשגת הרווחים הטובים ביותר?

דווקא עכשיו, בתקופה של מיתון כלכלי וחוסר וודאות, כאשר מחירי הדירות ברוב רחבי אירופה ואפילו ישראל, קופאים או אפילו סופגים ירידות קלות. בתקופה בה הבנקים נוטים להיזהר אפילו יותר מהרגיל במשכנתאות שהם נותנים, מחירי הדירות בפורטוגל ממשיכים לעלות. העלייה במחירי הנדל"ן נרשמת בעיקר בערים הגדולות: פורטו וליסבון וגם בעיירות החוף הציוריות והמתויירות בדרום פורטוגל. העלייה ההדרגתית והיציבה מיקמה את פורטוגל כמדינה החמישית באירופה כולה שרשמה עליית מחירים, זאת על פי פרסומים של אתר החדשות הפורטוגלי "אידיאליסטה".

לפי הנתונים, ברבעון השני של 2020 באירופה, שעמדה בסימן ההגבלות בשל מגפת הקורונה, עלו מחירי הבתים ברוב מדינות החברות באיחוד האירופי בחמישה אחוזים בלבד. זאת, לעומת עלייה של 5.2% בתקופה המקבילה אשתקד. נתון זה מצביע על בלימה ואף על ירידה במחירי הדירות בגוש האירו ועל ערעור היציבות הכלכלית באזור.

מי שחרגה מנתונים עגומים אלו היא פורטוגל שרשמה את העלייה החמישית בשיעורה במחירי הדירות באיחוד האירופי. פורטוגל הציגה נתון מרשים של קרוב לשמונה אחוזים בעליה במחירים, מה שמצביע על צמיחה כלכלית ואף יציבות בתקופה של משבר גלובלי. מדינות נוספות שרשמו עליית מחירים בתקופה זו הן: קרואטיה עם עליה של 8.3%, סלובקיה שרשמה עליית מחירים בשיעור של 9.7%, פולין עם עלייה של 10.9% ולוקסמבורג עם עלייה חדה מאוד של 13.3% שדווקא יכולה להצביע על בועת נדל"ן שעלולה להתפוצץ.

מדוע מחירי הדירות בפורטוגל ממשיכים לעלות למרות הקורונה ?

הביקוש הגובר לנדל"ן בפורטוגל והשקעות בפורטוגל נעוץ במדיניות הכלכלית הפורטוגלית שמעודדת השקעות מבחוץ, אך יחד עם זאת, נמצאת עם האצבע על הדופק בכל הקשור לשמירה על כלכלה יציבה. ראשית, יתרונות המס הניתנים לזרים שמעוניינים להשקיע, מושכים משקיעים רבים מכל העולם שרוכשים נכסים ואף משפצים בתים לשימור במימון לפעמים מלא. שנית, "ויזת הזהב" המאפשרת אך היא לזרים לקנות ולהשקיע בנכסים ולבסוף, היתרון המשמעותי ביותר והרלוונטי לתקופה זו של חוסר ודאות ולמגיפת הקורונה היא לא אחרת ממדיניות האשראי של ממשלת פורטוגל, שמעניקה דחייה בתשלום המשכנתאות עד ליוני 2021. צעדים אלו מאפשרים למשקיעים רבים מרווח נשימה ויכולת להמשיך לבצע עסקאות ולהמשיך ולהרוויח מבלי להיפגע מהמשבר העולמי. העובדה כי יחסית לעולם ולאירופה, פורטוגל התמודדה באופן יעיל עם המגיפה, זאת למרות שהיא גובלת בספרד שהכריזה לאחרונה על מצב חירום בתחומה מוסיפה להשקעות הרבות שנעשות בה מה שמעלה את המחירים ומבטיח השקעה נבונה שתניב תשואה גבוהה יותר בעתיד ועדיין, גם ליסבון האטרקטיבית שמחירי הנדל"ן בתחומה עלו מאוד, עדיין זולה יותר מהרבה מקומות במרכז.

פורטוגל אף הוכתרה לא מכבר במגזין הכלכלי "פורבס" כאחת משלוש המדינות הבטוחות בעולם לחיות בה לאחר הקורונה. בין היתר, ציין המגזין את עלויות המחייה הנוחות, אפשרויות ההשקעה הבלתי מוגבלות ומערכת הבריאות המצוינת. כישראלים שאוהבים לנצל הזדמנויות ובעיקר להשקיע בנדל"ן, אך לא פחות מכך אוהבים גם את השמש, פורטוגל הפכה לאחד מהיעדים הפופולריים להשקעות של ישראלים גם בזכות מזג האוויר, החופים היפים בעולם והאנשים הטובים שמעניקים איכות חיים. בנוסף , לא נשכח כי יש לפורטוגל חיבור עמוק עם היהדות וקשרים חמים עם ישראל. אז מי לא היה רוצה שתהיה לו אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי בשביל להנות מכל הטוב הזה?

לפרטים וייעוץ מוזמנים ליצור איתנו קשר>> חברת "מועדון הדרכון הפורטוגלי" 073-7258389

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר