בדרך לדרכון הפורטוגלי: תעודת לידה ליוצאי תוניסיה

בניגוד לעולים ממרוקו, המכשול היחידי בדרך להוצאת דרכון פורטוגלי לעולים מתוניסיה הוא הנפקת תעודת לידה ממדינה שאיתה אין לנו קשרים דיפלומטיים או מסחריים.

אם עליתם מתוניסיה, נותר בכם וודאי געגוע לרחובות השוקקים, לניחוחות התבשילים ולנופי ילדותכם. אולי אפילו חלמתם תמיד לעשות טיול שורשים ולהראות לילדיכם את ארץ מולדתכם, אך רבים אינם יכולים לעשות זאת ומוגבלים בגלל הדרכון הישראלי שברשותם אשר לא מאפשר להם להיכנס למדינות ערב.

בזכות החוק הפורטוגלי שנחקק ב2015 כל מי שנולד בתוניסיה נחשב באופן כמעט אוטומטי צאצא למגורשי ספרד, פורטוגל והחבל האיברי. הגשת הבקשה לקבלת דרכון פורטוגלי צריכה להיות מגובה בכמה מסמכים שחלקם ניתן להנפיק בקלות בארץ כגון תעודת עולה חדש וכל מסמך המוכיח כי אתם יהודים, אבל, המכשול העיקרי של ילידי תוניס בדרך לדרכון פורטוגלי הוא הוצאת תעודת לידה תוניסאית ממדינה איתה אין לנו קשרים דיפלומטים ועל כן היא עלולה להיות מורכבת, לכן כשמדובר בהוצאה של תעודת לידה תוניסאית מומלץ לא לעשות זאת באופן עצמאי.

במידה ואתם בוחרים כן לעשות זאת חשוב שתדעו את הפרטים הבאים:

· עליכם להצטייד במידע מדויק ומלא הכולל את שם ושם המשפחה המקורי שלכם, מקום הלידה בתוניסיה ותאריך הלידה.

· באופן עקרוני עד לא מזמן ניתן היה להגיש באופן עצמאי את הבקשה דרך אתר הממשלה https://www.etatcivil.gov.tn/Madania/web/indexfr אך יש לקחת בחשבון כי הלינק לאתר זה אינו תמיד עובד.

· ממשלת תוניסיה לא שולחת מסמכים לישראל.

· גם אם הינכם יודעים את השפה הערבית, עליכם להיעזר בנוטריון לתרגום המסמך לפורטוגזית.

· לאחר שנכנסתם לאתר והזנתם את כל הפרטים שלכם יהיה עליכם לשלם את הוצאות השילוח.

· תוקף תעודת הלידה צריך להיות שישה חודשים. המשמעות היא שלאחר הוצאת תעודת הלידה התוניסאית יש להזדרז ולהגיש את הבקשה לדרכון הפורטוגלי בתוך זמן קצר אחרת תיאלצו להזמין את תעודת הלידה החדש, להמתין ולשלם שוב את עמלות השילוח היקרות.

בסיומו של דבר, יש לזכור כי התחום של הוצאת תעודת לידה ממדינת אויב עלול להיות פרוץ ולא פשוט. על כן, מכיוון והרשויות בתוניסיה לא ישלחו את התעודה ישירות עבור מבקשי תעודת הלידה התוניסאית המתגוררים בישראל, אנו מציעים את שירותינו באיתור תעודת הלידה התוניסאית והחתמתה באישור אפוסטיל על מנת שהרשויות בפורטוגל יכירו בתוקפה.

האם צריך גם תעודת יושר מתוניסיה ?

זוהי שאלה נפוצה והתשובה עליה כי במידה ונולדתם בתוניסיה ועליתם ממנה כבגירים, עליכם להמציא תעודת יושר מתוניסיה ולהגיש את בקשת האזרחות יחד עם תעודת העדר עבר פלילי תוניסאי. מכיוון ומדובר בתנאי סף של ממשלת פורטוגל, אנו ממליצים בחום להתייעץ איתנו בנושא זה.

אז מה נצטרך כדי לאתר את תעודת הלידה התוניסאית עבורכם באופן מקצועי ?

תחילה נזדקק למסמכים בסיסיים שמעידים על הקשר שלכם בתוניסיה. זה יכול להיות דרכון ישן, פנקס חיסונים או תעודה כלשהי שמוכיחה את שמכם, שנת הלידה שלכם ומקום הלידה. לאחר מכן נוכל להתחיל בהגשת הבקשה. מניסיוננו, תהליך הוצאת תעודת הלידה התוניסאית אורכת מספר שבועות- תלוי במורכבות הבקשה . כדי שהתהליך יתבצע באופן מהיר וללא תקלות נשמח לכוון אתכם ולבצע עבורכם את התהליך. לאחר שתקבלו את תעודת הלידה התוניסאית נוכל להמשיך ולהדריך אתכם בשלבים לקבלת הדרכון הפורטוגלי.

מה מעניק הדרכון הפורטוגלי לילידי תוניסיה ?

החוק הפורטוגלי מעניק לילידי תוניסיה דרכון פורטוגלי מבלי שיצטרכו לוותר על האזרחות הישראלית שלכם, הוא מאפשר ניידות קלה בין מדינות האיחוד האירופאי, מאפשר ללמוד במוסדות לימוד באירופה ללא תשלום של שכר לימוד ומעניק כניסה לארצות הברית ללא צורך בוויזה וגם תוכלו יחד עם בני משפחתכם לעשות את טיול השורשים עליו תמיד חלמתם.

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר