7 דברים שלא ידעתם על פורטוגל


פורטוגל היא אחת המדינות העתיקות ביותר באירופה ושפתה היא מהנפוצות ביותר בעולם. עם זאת, בעוד שעולות קונוטציות רבות כאשר מדברים על ספרד שכנתה, קצת יותר מאתגר לשייך את מדינה זו למשהו ספציפי. חוץ מההזדמנות להפוך לאזרחים פורטוגליים עבור מגורשי ספרד ופורטוגל, ישנן סיבות רבות למה דווקא להתאהב בפורטוגל. אז הכנו רשימה של 7 דברים המייחדים את פורטוגל כדי לעזור לכם להכיר אותה קצת יותר טוב.

1. "יין פורט"

ין פורט הינו יין קינוחים פופולארי והוא המשקה המפורסם ביותר בפורטוגל. זהו המשקה הלאומי של המדינה והוא מיוצר בפורטוגל, תוך שימוש בענבים שגדלו בעמק דורו סמוך לפורטו, במשך יותר מ-250 שנה.

"יין פורט" נוצר באמצעות תערובת ענבים הכוללת את הסוגים: Touriga Nacional, Touriga Franca, Tinta Roriz, Tinta Barroca וכן .Tinta Cao

ישנם שני סגנונות של ייצור יין "פורט":

יישון עץ "פורט"- סוג זה הוא הנפוץ ביותר. הוא מיושן בחביות עץ, בדרך כלל עובר סינון ולאחר מכן מוכן מיידית לשתייה מהנה.

יישון בקבוקים "פורט"- מדובר בסוג היין היקר ביותר. ניתן להשאיר את היין עשרות שנים להתיישנות בבקבוק והוא נדיר יחסית.

היינות נבדלים על פי כמות הזמן בו עברו התיישנות. זה כולל את סוגי הRuby, Ruby Reserva, Tawny וכן את Tawny Reserva.

מדינות אחרות מייצרות יין בסגנון פורט, אך רק יין פורט המיוצר בפורטו יכול להיקרא יין פורט.

בתמונה: נהר הדורו המפורסם שעל גדותיו מיוצר יין הפורטו המסורתי.

2. עוגות הקרם המפורסמות של פורטוגל – "פסטל דה נטה"

תוכלו למצוא מאפיות ומאפים בכל רחבי הארץ. פינוקים מתוקים הם בין המאכלים הפופולאריים ביותר בפורטוגל, אך יש מקום אחד בליסבון אשר בולט במיוחד.

Pastel de nata- קינוח הידוע גם בשם "פטיס דה נאטה" קיים יותר מ-300 שנה ונוצר מערבית לליסבון על ידי נזירים במנזר ג'רונימוס. האגדה מספרת שהנזירים השתמשו בחלמוני הביצה שעימלנו קודם את בגדיהם. הנזירים מכרו את המאפה בכדי לתמוך כלכלית במנזר לפני סגירתו בשנת 1834.

טארט הפודינג הזה הוא פריך וקריספי מבחוץ אך מתוק וקרמי מבפנים.

טיפ! המקום המומלץ ביותר לקינוח זה הוא מאפיית "Pastéis de Belém" בליסבון. המאפייה קנתה את המתכון מהנזירים כאשר הם פתחו את המקום בשנת 1837.

3. הכדורגל

פורטוגל היא בין הנבחרות הכדורגל המובילות בעולם, זכתה באליפות אירופה בשנת 2016 ואף הגיעה לגמר גביע העולם בפיפ"א כשבע פעמים.

"השלושה הגדולים" הוא הכינוי שניתן לשלוש קבוצות הכדורגל המצליחות ביותר בפורטוגל. מדובר בקבוצות: בנפיקה, ספורטינג-ליסבון וFC פורטו. החטיבה העליונה ידועה בשם "פריימיירה ליגה".

כדורגלני פורטוגל מפורסמים כוללים את:

· כריסטיאנו רונאלדו

· לואיס פיגו

· יוסביו

· רואי קוסטה

· ריקארדו קרבאליו

פורטוגל היא גם מקום הולדתו של אחד ממאמני הכדורגל המפורסמים בעולם- ז'וזה מוריניו, שאימן את פורטו להצלחה כפולה באירופה ובליגת האלופות.

4. הגולף

פורטוגל, במיוחד אלגרבה, היא יעד הגולף הפופולארי ביותר באירופה. בטקס פרסי הגולף העולמי בשנת 2014 היא זכתה ב"יעד הגולף הטוב ביותר באירופה" וב "יעד הגולף הטוב ביותר בעולם".

בין פורטימאו ללאגוס, תוכלו למצא את מגרש "הפנינה". מגרש זה הוקם בשנת 1966 מה שהופך אותו לוותיק ביותר באלגרבה. הוא מארח טורנירים מקצועיים כולל הטורניר "Open de Portugal".

אל תדאג אם הפרטנר שלך עוסק בגולף ואתה לא, יש עוד המון דברים לעשות בפורטוגל…

5. פקקי השעם

האם ידעתם כי בפורטוגל שוכנים כמחצית מעצי האלון המשמשים ליצור פקקי שעם אשר פרוסים על פני יער של 1.6 מיליון דונם?

יש אחד שבולט במיוחד והוא העץ השורק- עץ הפקק העתיק והגדול ביותר. קציר 1991 הוא הגדול ביותר שתועד והוא הפיק יותר מ100,000 פקקים. זה יותר ממה שחלק מהעצים יפיקו לאורך 200 שנה.

הפקק הפורטוגזי משמש מותגים יוקרתיים כגון:

· Moet Chandon

· Rolls Royce

· Airbus

· NASA

הידעת? הפקק שימש לראשונה במהלך משימת אפולו 11 לירח. ב2018 הפקק הפורטוגלי היה חלק ממשימה למאדים בחללית סוכנות החלל האירופית.

בנוסף לכך, תוכלו למצוא המון מוצרים שיוצרו מפקק השעם בפורטוגל- כמו תיקים, ארנקים ונעליים.

6. גלישה

פורטוגל היא אחד מיעדי הגלישה המובילים בעולם בכלל ובפרט באירופה. תוכלו לתפוס כאן כמה מהגלים הגדולים בעולם, אשר מושכים גולשים רבים מרחבי הגלובוס.

נקודות הגלישה הטובות ביותר הן:

· לאגוס, אלגרבה

· פניש (מערב)

· מטוזינייש (ליד פורטו)

· אריסיירה

גארט מקנמרה מהוואי, גלש בגל הגבוה ביותר שנרשם אי פעם בשנת 2012. הוא תפס גל באורך 28 מטרים ממש ליד נזרה- עיירה פורטוגלית אשר סמוך לחופיה שוכן קניון תת אוקייני שגרם לה להיות ידועה בגלי הענק שלה.

7. Vasco da Gama

מגלה הארצות הפורטוגלי המפורסם ואסקו דה גאמה נולד בסינס בשנת 1460.

בשנת 1497 ואסקו התבקש על ידי המלך למצוא נתיב ימי למזרח, מה שהפך אותו לאדם הראשון שהפליג ישירות מאירופה להודו.

גשר ואסקו דה גאמה, הנקרא על שמו של החוקר, הינו גשר שובר שיאים בשל היותו הגשר הארוך ביותר באירופה. הגשר מחבר את החלקים הצפוניים ואת החלקים הדרומיים של המדינה מאז שנת 1998.

הגשר נבנה להנצחת המאה החמישית להגעתו של ואסקו דה גאמה מהודו בשנת 1498.

כעת, אתם יודעים למה אתם יכולים לצפות כאשר אתם נוסעים למדינה מרתקת זו. מדוע שלא תלכו לראות זאת בעצמכם?

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר