אזרחות אמריקאית, פורטוגלית וישראלית. זה אפשרי!

בישראל אין מניעה לאזרחות כפולה ואפילו משולשת וכך גם מבחינת החוק בארצות הברית. מה היתרונות העצומים שמלווים בהוצאת דרכון נוסף ?

אזרחות כפולה נחשבת לדבר מבורך בישראל שמאפשרת גם החזקה של אזרחויות נוספות, אבל השילוש של דרכון ישראלי, אמריקאי ואירופאי, יאמרו לכם יודעי דבר, הוא שילוש קדוש. שלושת האזרחויות הללו מאפשרות להחזיק שלושה דרכונים שמכסים את הגלובוס כולו: פותחים אפשרויות כלכליות בלתי נגמרות, מבטיחים ניידות קלה יותר בין כל המדינות בעולם ומעניקים זכויות והטבות מחוץ ובתוך המדינות ושדות התעופה, בעיקר בעידן הקורונה.

עם זאת, עולה השאלה עבור רבים אשר מחזיקים באזרחות אמריקאית ואזרחות ישראלית – האם יוכלו בכלל להחזיק גם באזרחות שלישית לרבות האזרחות הפורטוגלית.

אבל לפני כן, מה הכוונה בלאום כפול ?

לאום כפול או משולש פירושו שאדם הוא אזרח של שתי מדינות או יותר. בארצות הברית כמו בישראל, החוק האמריקני אינו מחייב אדם לבחור בלאום זה או אחר ומאפשר יותר מאזרחות אחת, מה שמאפשר למחזיקי דרכון אמריקאי להחזיק באזרחות הישראלית שלהם וגם להוציא עבורם ועבור הצאצאים שלהם דרכון פורטוגלי אירופאי.

מה גם, שיש יתרונות בהחזקת שלוש אזרחויות ולפניכם כמה סיבות מספיק טובות לכך:

-זה אפשרי על פי חוק : לפני הכל, הוצאת אזרחות נוספת למחזיקי דרכון אמריקאי היא אפשרית על פי החוק האמריקאי ועל כן כדאית ומומלצת. לא כל מקום נוקט במדיניות כה פתוחה וישנן אזרחויות שמבטלות אזרחויות נוספות או לא מאפשרות לאדם להחזיק אזרחות נוספת. לא כך כאשר מדובר בדרכון האמריקאי, הישראלי והפורטוגלי.

· זה כלכלי: דרכון פורטוגלי הוא צעד כלכלי חכם לבעלי דרכון אמריקאי ואין דוגמא יותר טובה לכך מאשר עידן הקורונה. הקורונה הכתה בארצות הברית יותר מבכל מקום אחר, אמריקאים רבים נותרו ללא מקומות עבודה או ללא מקורות השקעה. דרכון אירופאי מקל על האפשרויות העסקיות שלך וגם נותן לך תעודת ביטוח כלכלית. דרכון פורטוגלי מאפשר למשקיעים בפורטוגל למשל לפי הסכמי מס שנחתמו בין ישראל ופורטוגל, להיות חייבים במס רק במדינה אחת. מה שלא תקף לגבי ארצות הברית למשל.

· זה בטוח: חוסר יציבות פוליטית או כלכלית היא דבר שלא ניתן לצפותו. דרכון נוסף ועוד אירופאי מאפשר לכם מרווח תנועה גדול יותר ומרחיב את האפשרויות שלכם בימים כשגרה וכמו כן, במקרי חירום. דרכון פורטוגלי אירופאי פותח לכם את השער לאירופה כולה. מדובר במדינות עם מדיניות רווחה מהמתקדמות בעולם וכוללות לימודים גבוהים ללא תשלום, מענקים וזכויות רבות שאולי לא עלינו, נצטרך אותם.

· חופש תנועה : אזרחות אירופאית מאפשרת כניסה ומעבר בין מדינות האיחוד האירופאי כולו והקולוניות האירופאיות המפוזרות ברחבי הגלובוס. בעידן הקורונה האזרחות האירופאית מקלה עוד יותר על הכניסה למדינות האיחוד האירופי ומעבר ביניהן. בנוסף כמובן תותר כניסה למדינות שנחשבות כמדינות עוינות לישראל ולארצות הברית לצורך עסקים או תיירות. כמובן יש תמיד צורך לברר את הקריטריונים של כל מדינה אליה נכנסים.

· הטבות : בשדה התעופה בכניסה וביציאה תוכלו תמיד לבחור באיזה דרכון להשתמש בהתאם למדינת היעד. באופן זה, גם אם אתם מחויבים להשתמש בדרכון האמריקאי שלכם בכניסה וביציאה מארצות הברית או בדרכון הישראלי בכניסה וביציאה לישראל, הרי שאת הדרכון הפורטוגלי אתם יכולים להפעיל בכניסה לאירופה בהזמנת הטיסה, בתהליך הצ'ק אין, בביקורת הגבולות ועוד ולהנות מתורים קצרים ומפטור ממסמכים שכאזרחי מדינות אחרות בעיקר בתקופת הקורונה תצטרכו לספק. בנוסף גם באירופה עצמה תהנו מהטבות השמורות לאזרחי האיחוד האירופאי בלבד כמו מדיניות רווחה נדיבה, אפשרויות ללמוד בחינם ועוד.

אז זה נכון שאזרחות כפולה היא יתרון כפול אבל אם יש לכם אזרחות משולשת אתם ברי מזל במיוחד ואפילו יחידי סגולה. העולם יפתח בפניכם ויהיה נעים וסובלני כלפיכם הרבה יותר ואתם תיהנו מפריווילגיות שרק מעט זוכים להם .

*להרחבה לגבי האפשרות באזרחות אמריקאית בנוסף לשאר האזרחויות אתם מוזמנים להיכנס גם לאתר הממשלתי:

https://travel.state.gov/content/travel/en/legal/travel-legal-considerations/Advice-about-Possible-Loss-of-US-Nationality-Dual-Nationality/Dual-Nationality.html

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר