הנפקת תעודת זהות ודרכון לאזרחים פורטוגליים

איתי מור

אתם כבר אזרחים פורטוגליים? מזל טוב! הצלחתם להיכנס לקומץ (המתפתח) של ישראלים שסיימו את התהליך. עכשיו כל שנותר לעשות הוא להבין מה עושים כדי להוציא את תעודת הזהות והדרכון הפורטוגלי שיאפשרו לכם להסתובב בעולם כאירופאים לכל דבר ועניין.

בפועל עומדות בפניכם 2 אפשרויות; האחת דרך שגרירות פורטוגל (בישראל או בעולם), והשנייה היא במשרדי משרד המשפטים הפורטוגלי בליסבון שם מנפיקים את התעודות הרלוונטיות. האפשרות הראשונה, והזולה מבין השתיים, תהיה מתאימה יותר לאלו מכם שלא ממהרים, שכן היא אורכת למעלה מחצי שנה. לעומת זאת, לאוהבי ה"כאן ועכשיו" שבניכם, האפשרות השנייה יכולה לקחת גם יום אחד בלבד, אבל לשם כך תצטרכו טיסה לליסבון 🙂

לבוחרי האפשרות השנייה, אחרי שטסתם, נחתתם והתרשמתם מיופייה של ליסבון, עליכם להגיע לבניין J במשרד המשפטים שנקרא "Campus de Justiça de Lisboa". שעות הפעילות שלהם היא בימי שני ושלישי, בין השעות 19:00 – 8:30 (רצוי להגיע כבר בשעה 6:00 בבוקר כדי להיות ראשונים בתור)

לפני שנתחיל, חשוב שתדעו – בעיקרון לא ניתן להנפיק דרכון לפני תעודת זהות – ולכן כדי לנסות לצמצם את ההליך ליום אחד כדאי לנסות לתפוס תור גם להליך של תעודת הזהות וגם לדרכון בדרך יצירתית. איך עושים את זה? אנחנו נמליץ לכם, בעודכם עומדים בתור לתעודת הזהות, תמתינו שהפקידה תחלק לכ-10 אנשים אחריכם כרטיס של הנפקת דרכון ואז תבקשו גם כרטיס. דרך נוספת היא לבוא עם אדם נוסף והוא יעמוד 10 אנשים מאחוריכם ויבקש כרטיס להנפקת דרכון. יש לקחת בחשבון שזה לא תמיד עובד – לפעמים יגידו לנו לבוא יום למחרת כדי להנפיק גם דרכון.

בקשה לתעודת זהות

בזמן שממתינים בתור מבקשים מהפקידה כרטיס עבור הנפקת תעודת זהות שנקרא: "BIOMETRICO CARTAO DO CIDADAO". בהגיע תורכם יקראו לכם לחדר בו מצלמים אתכם, מודדים גובה, לוקחים טביעות אצבעות ועוד כמה נתונים בסיסיים. הפקיד שיטפל בכם יבקש מכם כתובת עדכנית, רצוי לרשום לו אותה על דף כדי שלא תהיה טעות. לבסוף יבקשו מכם חתימה – שימו לב שאתם חותמים חתימה התואמת לזו בדרכון. עלות ההליך היא 53 יורו.

בקשה לדרכון

הפעם כשאתם עומדים בתור (במידה ולא ביקשתם עוד קודם) תבקשו מהפקידה כרטיס עבור דרכון שנקרא: Biometrico passaporte espresso.

כשיגיע תורכם אתם נכנסים שוב לחדר עם הכרטיס שביקשתם מקודם ושוב מצלמים אתכם, מודדים גובה, לוקחים טביעות אצבעות ומאמתים נתונים.(שימו לב, חשוב לציין שזה דרכון espresso כדי שבאמת יגיע באותו היום ולא תוך שלושה ימים). בסוף התהליך תקבלו פתק, חשוב שתשמרו עליו כי אותו תצטרכו להציג בעת איסוף הדרכון בשדה. עלות ההליך הוא 100 יורו. קחו בחשבון שרק אם תסיימו את ההליך של הדרכון עד 11:00 בבוקר הוא יחכה לכם עוד באותו היום בשדה, במידה ולא הוא יחכה לכם רק למחרת.

איסוף המסמכים את תעודת הזהות מחלקים באותו המקום (משרד המשפטים) החל משעה 17:00. את התור עבור חלוקת תעודת הזהות מחלקים בשעה 13:00. אנחנו היינו ממליצים לכם להגיע כבר בשעה 12:00 כדי לקבל את התור הכי מוקדם. למה רצוי להגיע מוקדם? כי את הדרכון ניתן לאסוף רק בשעה בין השעות 17:30 – 19:00. אחרי שהשגתם את התור הכי מוקדם, לקחתם את תעודת הזהות, עליכם לנסוע מיד לשדה התעופה בכתובת: Alameda das Comunidades Portuguesas, 1700-111 Lisboa, Portugal – Terminal1

הדרכון יכול להיות באחד משני מקומות, מקום שנקרא SEF – ממש בכניסה לטרמינל מאחורי פסל גדול שדומה לפסל החירות, או במרחק מאה מטר ממנו, במקום שנמצא מתחת לברגרקינג בתוך הטרמינל. באחד משני המקומות יחכה לכם שוטר עם כמות דרכונים, בדרך כלל אין תור ופשוט ניגשים אליו עם הפתק שקיבלתם והוא נותן את לכם הדרכון המיוחל. זהו זה, עכשיו אתם יכולים להנות מכל ההטבות והיתרונות שבדרכון ואזרחות אירופאית.

גם אתם רוצים אזרחות אירופאית? לא בטוחים מה זה מקנה לכם? או אם בכלל יש לכם זכאות? צרו איתנו קשר, אנחנו נשמח לענות לכם על כל השאלות, וגם לערוך עבורכם בדיקה זכאות קצרה ללא כל עלות.

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר