מורה נבוכים לעבודת משרד המשפטים הפורטוגלי או אז כמה זמן זה באמת לוקח ?!

אין קיצורי דרך מול הרשות הפורטוגלית (למעט במקרים חריגים של חיים ומוות או מקרים נדירים אחרים בהם ניתן לבקש בקשה מיוחדת) ואין פתרונות קסם. כן יש אנשי מקצוע מקצועיים ויסודיים שיכולים לחסוך לכם הרבה זמן במידה ויכינו את התיק שלכם בצורה יסודית ויתנו מענה לרשות הפורטוגלית בזמן אמת. הדבר הזה לפעמים שווה ערך לחסכון של שנים בתהליך.

תהליך הוצאת האזרחות הפורטוגלית הוא תהליך משפטי לחלוטין שתלוי במידה רבה ברשויות והגופים הממונים על התהליך על-פי החוק הפורטוגלי. התהליך מורכב מ-7 שלבים מול משרד המשפטים הפורטוגלי ומשך הזמן משתנה מעת לעת. כשרק יצא התיקון לחוק האזרחות לאור ב-2015 התהליכים היו מהירים וארכו כשנה ולעיתים אף פחות. אבל המצב השתנה מאוד ואנחנו מדברים על למעלה מ- 100,000 מבקשים שהגישו בקשת אזרחות מאז. היום קצב הבדיקה לוקח כ-24 חודשים ובמידה רבה תלוי באופן שבו התיק הוכן.

נסביר את הנושא, תהליך הבדיקה במשרד המשפטים מורכב מ-7 שלבים שונים. כל שלב הוא חיוני עבור התהליך ובכל שלב נבחנים נושאים שונים על-ידי גורמים שונים ברשות הפורטוגלית. בסופו של יום שר המשפטים מעניק את חתימתו המאשר את הפיכת המבקש לאזרח מן המניין בפורטוגל ובעל זכויות מלאות שכל אזרח פורטוגלי אחר זכאי להן. להלן השלבים השונים בתהליך האזרחות הפורטוגלית מול משרד המשפטים הפורטוגלי:

הגשה. זהו השלב הראשון בתהליך. בעצם השלב שמיד לאחר קבלת התיק על-יד הקונסרבטוריה דוס רג'יסטוס סנטרל Conservatória dos Registos Centrais. בשלב זה התיק מתקבל בלבד על-ידי הרשות הפורטוגלית וניתן ללקוח מספק תיק ראשוני יחד עם מספר מעקב במערכת הממוחשבת. חשוב לשים-לב שלא כל נותני השירות מעניקים את מספר המעקב ללקוחות שלהם למעקב אחרי התיק. הקפידו לדרוש אותו.

רישום. התיק מוקצה לפקיד ספציפי ברשות הפורטוגלית אשר יהיה אחראי מעתה והלאה על התיק שלכם. כל פקיד עובד בצורה קצת שונה, ישנם פקידים שהם בית הלל וישנם פקידים שהם בית שמאי. לכם לרוב אין יכולת לדעת את זה ולכן כל שאתם יכולים לעשות הוא לקוות שתיפלו על הפקיד הטוב ביותר. הדבר יכול לבוא לידי ביטוי גם בקצב הבדיקה ולכן אנחנו מקפידים להכיר היטב את הפקידים השונים. הדבר יכול לחסוך המון כאב ראש בתהליכים השונים.

רשויות צד ג'. בשלב זה הרשות הפורטוגלית מבקשת לבדוק שלא סומנתם בעבר כ"בעייתייים" באופן שימנע את קבלת האזרחות. כך למשל ישלח התיק לבדיקה מול המשטרה, אינטרפול, שגרירויות פורטוגל השונות בעולם וכיוצ"ב. שלב זה יכול להיות מהיר ויכול להימשך מספר חודשים. תלוי במידה רבה ברשויות הפורטוגליות הדוגלות בקצב איטי ומבוקר.

פקיד זוטר. זהו שלב חשוב בו לא מעט אנשים נתקעים בדרך. הפקיד עובר על התיק שלכם ובודק שהכל נמצא ושכל מה שנמצא תקין. הבדיקה היא מחמירה ולכן בשלב זה מתחילות גם השאלות (או בעגה המקצועית notifications) לצוץ ולכן כדאי מאוד לטפל בהן ביסודיות. כאן נכנסת המקצועיות של מי שמטפל בתיק שלכם לפעולה ומניסיוננו כאן נופלים רוב המבקשים בין הכסאות ולכן התיק שלהם בסופו של יום מוקפא. אצלנו כמובן שדברים מסוג זה כלל לא קורים.

פקיד בכיר. בשלב זה פקיד בכיר במשרד המשפטים עובר על התיק שלכם ובודק שלא נעשו טעויות בבדיקתו הקודמת. לעיתים יכול הפקיד להחזיר את התיק לשלב הקודם בכדי שיושלמו פרטים אשר היו חסרים בו.

אישור אזרחות. מזל טוב אתם אזרחים!!! הגעתם לשלב זה אז אתם כבר אזרחים אושרתם על הרשות ועשיו זה רק עניין של זמן עד שתקבלו את האישור הרשמי (לפעמים לוקח חודשים לא מעטים בין שלב זה לשלב הבא, עוד קצת סבלנות וזה אצליכם בידיים).

תעודת לידה. מזל טוב אתם אזרחים באופן רשמי!!! אז תעודת הלידה שלכם הודפסה ונשלחה אלינו כדי שנעביר אותה אליכם ועתה אתם יכולים לתכנן כיצד תוציאו את תעודת הזהות והדרכון הפורטוגלי שלכם. האם בישראל מול השגרירות או בליסבון בהליך מזורז.

בכל שאלה אתם מוזמנים לפנות אלינו במייל info@portpassclub.com.

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר